RúgD fel az internetet: Online pénzkeresés a valóságban

2012. január 16., hétfő

Online pénzkeresés a valóságban

Online pénzkeresés a valóságban
- azaz, hogyan hozzunk létre egy pénzt termelő weboldalt ?
Van-e pénz a neten?
Az internet, úgy néz ki, hogy a világ legnagyobb marketing eszközévé nőtte ki magát. Híreket olvashatunk, tévét nézhetünk és rádiót is hallgathatunk online. Előbb utóbb teljesen átveszi a többi média szerepét is.

Létezik  néhány tévhit az internetes pénzkereséssel kapcsolatban: Sokan (pénzért) árulják, az online meggazdagodás titkát, olyan oldalakat reklámoznak, ahol könnyen rengeteg pénzt lehet keresni. Egyes emberek ezt elhiszik, gyorsan regisztrálnak is, vagy megvásárolják a jó drága titkot, de természetesen a várt eredmény  elmarad. Csalódottak lesznek, és azt fogják hinni, hogy minden online pénzkereseti lehetőség átverés.
Legyünk már komolyak, ugyan ki osztogatna pénzt az interneten? Ha pedig valaki tudná a gazdagság titkát, miért hirdetné azt fűnek-fának, miért nem gazdagodna meg ő belőle?
Ha hallottál már az internetes pénzkeresésről, akkor biztos ismerősen fog csengeni az „adsense”, a „partner programok”, a „banner hirdetések”, stb.(ha nem, az se baj, később szó lesz ezekről).
Nos, tényleg, ez egy nagyon jó módja az online pénzkeresésnek: készítesz egy weboldalt, azon hirdetéseket helyezel el, ezután ha valaki a hirdetésre kattint, azért pénzt kapsz (pl. a Google adsense programja), vagy ha valaki a hirdetésre kattint, majd vásárol, azután kapsz egy bizonyos százalékot (ezek a partner programok).
Viszont! Ez nagyon fontos!
Kellenek látogatók, akiknek reklámozz! Látogatók, pedig csak úgy lesznek, ha valami érdekeset tudsz nekik adni. Érdekes tartalmat, szolgáltatást, bármit, amit szeretnek.
A „jó” hír az, hogy rengeteg honlap létezik (ezek közül sok háta mögött komoly cégek állnak), amelyek mind-mind az „internetezők kegyeiért
küzdenek”. Viszont vannak, aránylag nagy forgalmú weboldalak is, amelyeket egyetlen ember üzemeltet, és szépen keres ezzel.
Tehát, ha tényleg pénzt szeretnél keresni, otthonról dolgozva, az internet, akkor elő kell gyere egy jó ötlettel. Ez a legfontosabb! Természetesen, sok dolog van, még amihez kell érteni, mint például, a honlap létrehozása, keresőmotor optimalizálás, hirdetések kezelése, stb. de ezeket megtanulhatod munka közben is. Ma már nem kell érts a programozáshoz, ahhoz hogy honlapod legyen. Ha értesz a számítógéphez, mint felhasználó, tudsz egy kicsit angolul, akkor nem fog túl nagy nehézséget okozni egy weboldal létrehozása.
A látogatók szerzésével viszont kicsit sok munka lesz (persze ha a kereső optimalizálást választod forgalom generálásra, mondjuk más ingyenes megoldás nem sok van).
Természetesen a jó ötlet a legfontosabb, de munka nélkül nem lehet létrehozni egy ilyen üzletet. Sokat kell majd dolgozz, mielőtt meghozza a gyümölcsöt, de megéri. Egy kész honlap ugyanis pénzt termel mindig: mikor alszol, vagy szórakozol, vagy éppen vakáción vagy. Hogy mennyit hoz? Az csak attól függ, hogy mennyi látogatót tudsz szerezni. Nagyon sok pénzt is kereshetsz így, ha egy olyan oldalt hozol létre, amit „zabálnak” az emberek. Viszont, ha nem lesznek látogatók, akkor semmit sem fogsz keresni. Minden tőled függ!
Szóval, ha szeretnél létrehozni egy ilyen üzletet, akkor vágj bele minél hamarabb! Minél később kezded el, annál később fog jönni a pénz is. Hidd el, élesben lehet a legtöbbet tanulni! Ne félj attól, ha valami még nem tiszta, olyasmi mindig is lesz. A fejlődéshez pedig mindig is tanulás kellett.
Milyen típusú honlapok működnek?
Ha létre szeretnél hozni egy pénzt termelő honlapot, az első lépés az lenne, hogy megnézed milyen típusú oldalak működnek. Ez nagyon fontos, mivel egy kezdő internetes vállalkozó, nincs honnan kitalálja magától azt, hogy mit szeretnek a netezők böngészni.
A következőkben néhány alapvető weboldal típust mutatunk be.
1. Információs portálok
Példa:
- hazipatika.com
- femina.hu
Az információs portálok, ahogyan a nevéből is kiderül, információt szolgáltatnak, főként cikkek formájában. Ha értesz a cikkíráshoz, esetleg van olyan téma, amiről szívesen írsz, vagy talán ismerőseid is vannak, akik segíthetnének, akkor ez egy jó megoldás.
Az olvasók megszerzéséhez, azonban hosszú időn át, minőségi és friss tartalmat kell szolgáltass, máskülönben a netezők nem a te oldalad fogják olvasni. A konkurencia ugyanis, elég nagy az ilyen típusú honlapok között.
Sok hatalmas portál létezik, amelyek háta mögött komoly cégek állnak, újságírókkal, informatikusokkal és marketing szakemberekkel felfegyverkezve (akár a fent említett oldalak), ezekkel elég nehéz lesz versenyezni. De ha találsz egy olyan témát, amihez egy könnyen
megfogható célközönség társul, majd minőségi információt adsz nekik, előbb utóbb kialakul egy olvasói tábor.
2. Blogok
Egy blog lényege, az hogy személyes. Itt is információt osztasz meg az olvasóiddal, de ezt általában sokkal személyesebb formában szokták tenni, mint a portálok esetében.
Példa:
Blog.hu – itt rengeteg blogot találsz, nézz körbe, figyeld meg miről írnak szívesen az emberek és milyen témákhoz szólnak hozzá a legtöbbet.
A blog.hu, egy ingyenes bogszolgáltató. Hátránya az, hogy a szolgáltató hirdetéseket helyez el a te blogodon is. Emellett, nem is túl professzionális az, ha ingyenes szolgáltatónál bloggolsz. Hobbinak viszont megfelel. Egy másik ingyenes blogszolgáltató a blogspot.com.
3. Fórumok
Példa:
- index fórum
- terminal fórum
Egy fórum nem más, mint egy olyan webes felület, ahol az emberek különböző dolgokat vitatnak meg. Az a jó benne, hogy a látogatók hozzák létre a tartalom nagy részét. Viszont, nehéz tagokat szerezni. Egy üres fórumhoz senki sem fog csatlakozni, csak akkor, ha ott érdekes beszélgetések zajlanak. Az indításához, össze kell tehát szedni néhány embert, akivel elkezdtek különböző dolgokat vitatni. Egy idő után, az olvasók is be fognak szállni a beszélgetésbe, így újabb tagokat szerzel.
4. Link katalógusok.
Példa:
- startlap.hu
- tuti lapok
- linkmutato.info
Mivel a link építés egy weboldal promoválásának mondhatni a legfontosabb része, ezért rengeteg link katalógus alakult ki.
Hátránya, hogy ha nincs jól megszervezve, és mindenféle linket elfogadsz, akkor csak azok fogják látogatni a katalógusod, akik linkeket ajánlanak.
Egy jól strukturált, minőségi linkeket tartalmazó katalógust, azonban jó ötlet lehet létrehozni, mivel a tartalom nagy részét a weboldal tulajdonosok fogják létrehozni.
5. Szociális hálózatok
Biztosan hallottál már a Facebook kirobbanó sikeréről. Az ilyen típusú oldalakon az emberek szeretik eltölteni az idejüket, mivel
kapcsolatba léphetnek egymással, új embereket ismerhetnek meg, stb.
Egy szociális hálózat beindítása azonban nem „kis piskóta”. Nagyon sok tagja kell legyen ugyanis ahhoz, hogy működhessen, és jobb kell legyen mint a jelenlegi piacvezető oldalak, ahhoz, hogy az emberek áttérjenek.
6. Más típusú weboldalak
Sok más weboldal fajta létezik még a fent említetteken kívül. Ilyenek:
- Online chat oldalak
- Online játékok
- File vagy video megosztó weblapok
- Online applikációk
- Stb.
Honnan tudjam, hogy mit olvasnak szívesen a netezők?
Szerencsénkre, a Google közzé teszi a keresésekről szóló statisztikai adatokat, amit a keyword tools nevű online applikációval böngészhetünk.
Szóval, minél nagyobb a havi keresések száma, annál több látogatóra számíthatsz, egy témában. A konkurencia, a Google AdWords hirdetői programjában a kulcsszavak konkurenciáját mutatja. Ha azt szeretnéd megtudni, hogy a honlapok között mekkora a konkurencia a témában, egyszerűbb, ha rákeresel az adott kulcsszóra a keresőmotorban:
A kivitelezés
Kitaláltad, hogy milyen honlapot fogsz létrehozni? Ne siesd el a döntést! Gondold át még egyszer, a látogatók szemszögéből is. Tedd fel magadnak a kérdést: te szívesen töltenéd el az idődet egy olyan honlapon, mint amit elképzeltél? Kérdezd meg az ismerőseidet, szerezz minél több független véleményt!
Ha úgy gondolod, hogy működne, akkor csapj a lovak közzé! A következőkben leírjuk, hogy miként lehet egy professzionális weboldalt létrehozni, egyszerűen és olcsón!
1. A domén név és a tárhely
A honlapokat domén név alapján különböztetjük meg egymástól. Egy domén név így néz ki: www.valami.com vagy www.valami.net , stb. Igazából nem sok jelentősége van annak, hogy magyar(.hu)
vagy nemzetközi (.com, .net, .info, stb.) domén nevet választunk. Magyar esetében, általában többet kell várni, amíg engedélyezik a regisztrációt, a nemzetközit viszont, ha már nem foglalt, azonnal megkapjuk.
A tárhely, nem más, mint egy szerver amelyiken a honlap állományai találhatóak. Ezt legtöbbször bérelni szokták, egy saját szerver fenntartása ugyanis túl költséges lenne és karban is kellene tartani (rendszeres frissítések telepítése, áramszünet mentesítés, stb.).
A legtöbb szolgáltató biztosit egyszerre tárhelyet és domén nevet is. Én az iPage –et használom, de a HostGator –ról is sok jót hallottam. A GoDaddy pedig a világ egyik legnagyobb domén regisztrátora.
A fizetéshez bankkártya, vagy paypal fiók szükséges. Biztonsági okokból néha szükséges valamilyen személyes igazolvány másolatának (pl. vezetési igazolvány és bankkártya) elküldése e-mailben. Így akadályozzák meg, azt, hogy valaki egy másik személy adataival visszaéljen.
Még ha ezt is kérik, soha ne küldjük el e-mailben, a bankkártyánk összes adatát! Az elküldött másolaton, takarjuk el az azonosítószámot.
Léteznek ingyenes tárhelyek is, ám ezekre nagyobb forgalmú oldalt nem építhetünk. Az ilyen tárhelyeken megtörténhet, hogy ha nagy forgalmú az oldalad, és leterheled a szerverüket, egyszerűen csak törlik a fiókodat, minden adattal együtt, felszólítás nélkül.
Ilyen oldalak a 000webhost és a host1free. Kis forgalmú, és nem túl fontos oldalakhoz azonban megfelelő.
Egy nagyon hasznos, a tárhely szolgáltatókat egymással összehasonlító honlap a weboldaltarhely.com.
2. A tartalom kezelő rendszer (CMS).
Ha nem értesz a weblap készítéshez, programozni se akarsz, se a dizájnnal nem akarsz kínlódni, akkor a legegyszerűbb megoldás, ha telepítesz egy tartalom kezelő rendszert. Ezek olyan programok, amelyek a tárhelyen futnak, és lehetővé teszik az online honlap szerkesztést. Portálok számára egyszerű és professzionális megoldás a joomla, kicsivel komplikáltabb, de jobb teljesítményű a drupal, a legtöbbet használt blogmotor a WordPress, fórumok számára pedig egy jó megoldás lehet a phpBB.
Ezeknek a rendszereknek a kezelése, habár nem igényel programozói tudást, azért nem túl egyszerű a kezelésük. Kell egy kis gyakorlás, na meg utána olvasás.
Egy nagyszerű könyv: Nagy Gusztáv - Drupal 6 alapismeretek
A legtöbb tárhely szolgáltatónál pár kattintással telepíthetünk tartalomkezelő rendszert a honlapunkra:
Meg kell adni egy adminisztrátori felhasználó nevet és egy jelszót, amivel utána bejelentkezhetünk a saját honlapunkon, és építhetjük azt.
3. A tartalom
Kereső optimalizálás szempontból fontos, hogy az oldalon egyedi információ legyen. A látogatók, pedig minőségi információt, ill. szolgáltatást igényelnek.
A honlap szöveges tartalmát te is létrehozhatod, vagy átveheted olyan helyekről, ahol a szerzői jogok ezt engedélyezik. Majdnem mindegyik weboldal láblécében találsz információt arról, hogy a tartalmat miként lehetséges felhasználni. A legtöbb portálról azonban nem engedélyezett az információ átvétele, így ha azt lemásolod, az plágiumnak számit, a szerzői jogok megsértésének, aminek akár jogi következményei is lehetnek. A gyakorlatban azonban ezt még nem veszik ennyire komolyan. Ha mindig megjelölöd a forrást (linkelve), és nem másolsz le nagy mennyiségű információt (pl. csak idézeteket másolsz át, saját cikkbe beépítve), azért még általában nem haragszanak meg. A biztonság kedvéért hagyj kint egy e-mail címet, amelyre írhat az, akinek esetleg sérti a szerzői jogait egy publikáció.
A Wikipédiában található szövegekre a Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 (CC-BY-SA-3.0) licenc vonatkozik, tehát, innen vehetsz át tartalmat, a forrás megjelölésével.
A képekre, videókra és egyéb média anyagokra is természetesen vonatkozhatnak szerzői jogok. Ingyenesen, üzleti célokra is felhasználható képeket, találsz a Wikimedia oldalán, vagy esetleg a morgueFile.com weboldalon.
4. A forgalomépítés
Forgalmat egy weboldalra sokféle képen lehet építeni: A Facebook-tól megkezdve, az óriásplakátokig, sok lehetséges eszköz van, egy honlap hirdetésére. A legjobban viszont úgy jársz, ha kihasználod a kereső motorokból (pl. a Googleből) érkező ingyenes forgalmat. Ehhez, minél előrébb kell juttasd a weboldalad, a keresési eredmények listájában. Ezt nevezik seo-nak.
A keresők működési elve az, hogy ha valaki rákeres egy kulcsszóra, akkor az minőségi sorrendbe kapja vissza a neten a témában található információt. Az oldal minőségét algoritmusok állapítják meg, amelyek figyelembe veszik az információ egyediségét, az oldalra mutató linkek számát, azt hogy a látogatók átlagosan mennyi ideig ülnek az oldalon, és sok egyéb dolgot is.
A gyakorlatban a seo úgy működik, hogy nagyjából a Google irányelvei alapján építed fel a honlapot (a forgalom 90%-át ez hozza), annyi hasznos információt publikálsz, amennyit csak tudsz, és szerzel egy rakás linket, amely az oldaladra mutasson. Ha ez nem elég, akkor szerzel még több linket, és publikálsz még több információt. Hogy milyen beállításokat végezz az oldaladon a jobb eredményekért, azt a következő e-könyvből megtudhatod: Google keresőmotor-optimalizálási
útmutató kezdőknek .
A SEO-ról rengeteg információt lehet találni a neten, keress rá bátran. Szerintem a legnagyobb Magyar közösség pedig a seo.forum.hu oldalon osztja meg egymással a tapasztalatait.
A link építés pedig úgy működik a gyakorlatban, hogy link katalógusokba regisztrálod az oldalad, más oldalakon hozzászólsz a témához, és beszúrod a te oldalad linkjét is (csak ha releváns, ne szpemmelj, mert úgyis törlik), linket cserélsz más oldalakkal, stb. A könyv végén találsz egy katalógus listát, amivel el is kezdheted a promoválást.
5. A pénzre váltás
Általában sok idő kell ahhoz, míg egy honlap úgy felfejlődik, hogy egy elfogadható összeget termeljen. A bevétel a reklámokból származik, így a látogatók számától függ első sorban a bevétel mennyisége.
A továbbiakban néhány módszert mutatunk be röviden, amelyek segítségével pénzre válthatjuk a honlapunk forgalmát.
1. Adsense
Az adsense a Google által kifejlesztett, kattintások után fizető rendszer. Regisztráció után, várni kell egy pár napot, hogy jóváhagyják a regisztrációt (jó, ha már van egy honlapod így jóval nagyobb az esély, hogy elfogadják a regisztrációt).
Az adsense nem hoz túl sokat, kis forgalmú honlapoknál pedig szinte semmit. Azonban sok kicsi sokra megy, más módszerekkel kombinálva, szép összeg gyűlhet össze.
2. Partner programok
A partner programok eladás után fizető rendszerek. Sok online üzlet (nálunk még nem olyan sok, de külföldön már szinte mindegyik) rendelkezik ilyen programmal. Kihelyezed a bannert, vagy a linket az oldaladra, a látogatóid erre kattintva az eladói oldalra érkeznek, és ha vásárolnak valamit, neked jóváhagynak a számládon egy bizonyos összeget. Próbálkozhatsz külföldi partner program hirdetésével is, ezek többet fizetnek és több is van belőlük. Ez esetben olyan terméket kell forgalmazz, ami Magyarországon is kelendő, vagy pedig a honlapod készítsd egy másik ország számára. Az interneten nem vagy helyhez kötve, azt a területet választhatod ki célközösségnek a világon, amelyiket csak szeretnéd (feltétel, hogy ismerd a nyelvet).

3. Saját média ajánlat
Sok honlap alján fedezhetünk fel média ajánlatot. Itt lehet hirdetéseket igényelni az oldalra. Te is létrehozhatod saját média ajánlatodat, megszabhatod a bannerek méreteit, pozícióját és árát.
4. Saját termék
Már létező vállalkozásod profitját is óriási mértékben fellendítheted egy nagy forgalmú weboldal segítségével.
Esetleg egy félig on-line, félig of-line vállalkozást is indíthatsz, ahol a weboldal csak a reklám szerepét tölti be. Minden az ötleten múlik!
6. Jogi megoldások
Mint törvénytisztelő állampolgárnak, ugyebár minden jövedelem után adót kell fizessünk. Amennyiben a jövedelem külföldről érkezik (adsense, külföldi partnerprogramok) ez esetben adózhatunk ezután, magánszemélyként, mint külföldről származó jövedelem után.
Azonban, Magyar partnerprogramok, saját média ajánlat, esetleg saját termék forgalmazása esetén a számlázás szinte elkerülhetetlen. Ez esetben vagy egyéni vállalkozást, vagy KFT ajánlott nyitni. Más jogi formák is léteznek ugyan, de ezek a
legajánlatosabbak online vállalkozások számára. A KFT alapítás részleteibe nem megyünk itt bele, az ügyvéd tudja a dolgát.
7.Link katalógusok
Ennyi fért ebbe a kis összefoglalóba, remélem hasznodra válik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése