RúgD fel az internetet: Átbaszások az interneten MLM

Átbaszások az interneten MLM

Igen, mindig így kezdik: nem szeretnél szinte semmi munkával meggazdagodni? Sikeres vállalkozásba kezdeni? Hát persze, hogy szeretnék, ki nem?
Aztán mindig ugyanott kötünk ki: a munkavégzés MLM, valami spekuláns nyerészkedő  által kitalált selejttermék; ilyen kozmetikai cikkek, olyan csodavitaminok, italok, őrölt boszorkányszar, kiskutyafsza karikára vágva stb. Először kíváncsian,  belenéztem, áttanulmányoztam a működésüket, aztán rájöttem, mekkora etikátlan átverések ezek.Miért is?
1. Mert visszaélnek az emberi kapcsolatokkal. Az emberi kapcsolatokra alapozzák az eladás sikerét. A legjobb reklám, ha egy barátod, ismerősöd beszél egy termékről. Más mint mikor bemész egy üzletbe ahol egy noname-el beszélgetsz. Erre természetesen bármilyen cég rájátszik, de az MLM-ek esetében egy burkolt átverést kell eladnod a barátodnak. A rendszer  pofátlanul visszaél a kapcsolataiddal.

2. Mert manipulatív, többnyire hamis, „ál-tudományos” vagy „fél-tudományos” szövegekkel etetnek. Mindig van egy nagy hülye sablonduma, lehetőleg valami ilyen, hogy „megreformáltuk a közgazdaságot”, „a mi termékünk más mint bármi a piacon, a legjobb, a jövő, egy forradalom”, „tudományos társaságok, és tudócsoportok találták fel”, stb., már-már azt hihetni, az AIDS vagy a mozgatóidegsejt betegségének ellenszerét találták fel, mindegyik azt mondja magáról, hogy az övé a legjobb. . Ha pedig tényleg van valós termék, semmivel sem jobb, mint bármelyik szabadpiacon lévő nagy név. Semmivel sem természetesebbek vagy fejlettebbek . Gyakran valami szakmai körökben el nem ismert, vagy gyakran nem is létező tudományos laboratórium, társaság nevével dicsőítik a termékeiket. Persze ezek a nevek, társaságok, intézetek mindig a cég „saját szervei”, legitim tudományos körökben, szakmai folyóiratokban soha nincsenek jelen, gyakran még weblapjuk sincs, pedig nem sokba telne megkenni egy webprogramozót, hogy "falból" készítsen nekik egy oldalt.

3.Mert minden túl van árazva. Úgy tud a piramis minden szintjén lévő ember keresni egy termék eladásán , ha a termékek szörnyen drágák. Egyszerűen pofátlanul drágák és az égvilágon semmi más oka nincs ennek, minthogy kifizesd az ingyenélőket. Elsősorban a piramis tetején lévőket. Alapvetően a termékek árának 50-70%-a a piramisba lévők fizetését állja. Egy XY dezodor 3-4-szer annyiba kerül mint egy Gillete vagy Axe. Semmivel sem jobb. A csodatermék imidzset a sok dumával meg a baráti ajánlattal építik. Az ember természetesen a legjobbat akarja magának és családjának. De nem érthet mindenhez, nem tudhatja, hogy bizonyos területen hogyan áll a tudomány, illetve mi ami valós profin előkészített dumából. Beleesik a csapdába. Elhiszi, hogy csodát vett meg. Közbe komoly összeget gombolnak le róla, ami részben a sok ingyenélő fizetését állja.

4. Mert egyeseknek ingyenélés. A piramisok felsőbb szintjén lévők semmit nem dolgoznak már évek óta egy bizonyos ágon, mégis kapják a pénzt. Igen, hasonló a tőzsde is, vagy az értékpapírok. Ott sem “dolgozol” csak egyszer befektetsz, aztán ha beüt a krach, vagy elkezdesz spekulációból és más gazdasági bűncselekményekből pénzt szerezni, vagy mész a híd alá csövelni. De ebben az esetben egyszerű manipulatív pénzlopásról és csalásról van szó, ahol nagy duma mellet hatalmas összegeket vakarnak le elszédített fogyasztók és alsóbb forgalmazók ezreiről.

5. A forgalmazóknak is hazudnak. Csak megfejik őket és felhasználják kapcsolathálójukat és energiájukat. A Wikipédia szerint: “Az adatok azt mutatják, hogy az MLM-tagok nagy többsége (több, mint 95 %-a) súlyos pénzügyi veszteséget könyvel el. A valóban sikeres MLM-ezők aránya minimális.” Vagyis a legfelül lévő főkolomposoknak éri igazán csak meg. Az alsó és közép szinteken lévő ártatlan jólelkű embereknek beadnak egy hatalmas  marketingdumát, hogy ha így és így haladsz, ennyi és ennyi hónap alatt ilyen dúsgazdag leszel, és így és így nőnek alattad az emberek… De valahogy soha senki nem gazdagodik hirtelen meg. Sőt legtöbben pár hónap után felhagynak vele, azután, hogy egy rakás pénzt már átadtak a rendszernek. Ráadásul rendkívül kártékony is, mert egyesek képesek hatalmas kölcsönöket, hiteleket is fölvenni, aztán meg jön az adósságspirál, amit rendkívül szerencsés esetben ki tudsz fizetni 10 év megfeszített (nem MLM!) munkájával, javarészt azonban azzal végződik a dolog, hogy elveszíted mindenedet, oszt mehetsz a híd alá csövelni.

6.Mert gyakran az egész egy „tudás-átadásnak” álcázott pénzlegombolás. Van nagyon sok olyan MLM cég is,
amelyeknél a termék inkább csak álca. A sok pénz olyan dolgokból jön be mint a forgalmazó belépési díja, a kötelező termékvásárlása, mindenféle képzések díjai. Olyan képzések ahol a forgalmazó megtanulhatja a világ „legnagyobb gazdasági csodáit”, olyan elméleteket amik egy centire vannak a közgazdasági Nobel díjtól. Olyan anyagok, könyvek, kazetták, DVD-k, amík majd elősegítik, hogy hónapok alatt dúsgazdag legyen. Van ahol egyáltalán nincs termék. A termék a mindenünnen összekapart túlárazott tudás maga.

7. Fogyasztóellenes mert gyakran kibújik a piaci ellenőrzés alól. Elsősorban fogyasztóvédelem területén van ez a gond. Soha senki nem ellenőrzi le, hogy egy „amazonászi törzsektől elhozott fantasztikusan természetes bogyótápszer” igazából hol és miből készült, melyik new jersey-i laborba, és milyen vegyszerekből. És ha véletlenül tényleg látott amazonaszi törzseket, akkor őket hogyan fejik meg aprópénzet fizetve azért, amit neked majd ezrekért adnak el. Vagy senki nem kérdőjelezi meg, hogy az árazás, címkézés, vagy részvételi díjak, belépési szerződések, stb. mennyire felelnek meg a modern fogyasztóvédelem követelményeinek. Ezeknél a hálózatoknál már csak az olyan hasonszőrűek durvábbak amelyek az „orvostudományt formálták újra”: reflexológia, bióenergia, irisz-scan, csodavitaminok, a mindenre jó aloe vera, és a minden betegséget gyógyító
egyszerű vitamingyűjtemények, stb.Az egész a vásárló, a fogyasztó és az alsó forgalmazó okos, jól kitalált átveréséről szól.

A piramisjátékoktól csak annyi a különbség, hogy itt vannak termékek is. De a lényeg ugyanaz: aki legfelül van az nyer, a többi csak dolgozik és eltartja az ingyenélőket. A fogyasztó meg általában átverődik, elsősorban a túlárazás miatt, másodsorban gyakran az ellenőrizetlen termék miatt.

A gombamódra szaporodó csodaosztó MLM-ek egyre profibbak, egyre több termékcsaládra kitérnek (már nem csak általános házi áruk, vagy kozmetika, hanem egészségügy, wellnes, ingatlanpiac, akár pénzügyi tanácsadás területén is jelentkeznek), egyre jobban kihasználják a joghézagokat, az emberek tudatlanságát, a gazdasági válságot, és az egyre fokozódó munkanélküliséget. Vírusként terjednek a tudatlan emberek nagy tömege között, sokaknak egy „rendes jól kereső állás”, de legalább másodlagos keresési lehetőség ábrándját adva. Persze ezek általában csak energiát és időt vesznek el az ember életéből, eltérítik a normális karrierfejlődéstől. Hónapokig, esetleg évekig kinlódik az “áldozat”, hogy eljusson a “gyémánt szintre”, közbe észre sem veszi, hogy már több pénzt, időt és energiát ölt bele, mint amenyit valaha visszakap. Aztán végül rájön, hogy az a tökéletes pénznyerési táblázat a kurzus elején egy megvalósíthatatlan tudatos átverés volt.

A kemény valóság az, hogy ez a sok különböző nevű cég valójában mind 1 cég (vagy ott összpontosul), a ScienNet, NuSkin meg a többi ilyen Lehúzó RT. A javarésze ezeknek fiktív cég, illetve bábvállalat/fedőszervezet, egyrészt azért hogy minél könnyebben meg lehessen vezetni az embereket (az a cég az nem fizet,de ez igenis fizet!), másrészt pedig azért, mert az MLM szervezői tudják jól, hogy a bürokrácia útvesztőiben marha nehéz fülöncsípni a bűnösöket, nagyon gyakran még az adóhivatal sem tudja, kik állnak a dolog mögött, a szerencsétlen átejtett ember meg hideg vizet ihat a befektetett pénzére. Sokkal egyszerűbb rendes, becsületes, valós munkát keresni, amivel talán nem kaszálhatsz milliókat, de a semminél mégis többet keresel. Összefoglalva, az MLM "cégek" javarészt egy kézben összpontosulnak, különböző nevű sejtekre felosztva, mindegyikük más-más terméknév örve alatt fosztja ki az embereket.

Előveszünk egy régi slágert, csak most a beszervezettek oldaláról, az Ügyeletes Elvtárs közreműködésével. Persze isten ments, hogy lebeszéljünk bárkit is, csatlakozzatok bátran bármilyen csoporthoz! Persze a mi példáink még mindig a Sciennet-típusú rendszerekre hajaznak, de ne érezzék kívülállónak magukat az edényes-csodaszeres-paplanos-mágneseságyas próféták se!

Nekem azt mondták a múlt keddi termékbemutatón, hogy most azonnali hatállyal meggazdagodok. Ki ne találd, hogy mégsem.
Tényleg vannak, akik ezekből a rendszerekből nagyon sok pénzt vesznek ki, ez nem vitás. Azon sem vitatkozom, hogy elméleti szinten tényleg előfordulhat, hogy neked is bejön a dolog, de az esély enyhén szólva is minimális. Ahhoz, hogy az előbb említett kör sok pénzhez jusson, sok balek kell, aki ezt a pénzt beleszórja a rendszerbe.

Pedig a számok marha meggyőzőek, és nekem pontosnak tűnnek. Akkor miért ne lehetnék jövő héten milliomos?
Éppen a meggyőző szám az egyik leghatásosabb fegyver. Hozzáértőknek semmiből nem áll úgy csoportosítani a számokat, hogy a költségeket elbagattelizálja és a jövedelmeket megsokszorozza. Pl. háromszázezres kiadással már el lehet kezdeni építkezni, amiből kb. ugyanennyit kereshetsz... ha te, illetve a csoportod hatvanmilliónyi forgalmat csinál. Ha egy rendes kereskedő céged lenne ekkora forgalommal, ennél sokkal többet vihetnél haza.

Már ne is haragudj, de ezt a rendszert nekem a legjobb gyerekkori barátom mutatta be a főnökével, aki már meggazdagodott. Szerinted ők hazudnak???

Áá, dehogy... A cimborád egy hozzád hasonlóan bepalizott balek, a főnöke viszont vagy tényleg hazudott vagy olyan pozícióban van, amit te soha nem érhetsz el. A rendszernek pont ez az egyik lényege: HIT-et generál hiteles emberek szájába adott hitelesnek tűnő mesével. A hittel ugyanis a külvilág nem tud szembe menni sem észérvekkel, sem blogposztokkal, mert vak és fanatikus.

A szponzor lobogtatta a kimutatását, hogy már tízmilliókat írtak neki jóvá. Az csak nem smafu?

Sajnos ez is a játék egyik fontos eleme. Különböző nyakatekert nevű jutalékokat találnak ki, amit csak hosszas utánaolvasással értenél meg. Lehet, hogy a kimutatásban szereplő szám a csoport összes forgalma, amiből az ügynöknek csak egy töredék jár.

Haggyuk a nagy számokat, már egy kisebb összeg is jól jönne a családi kasszában. Ha csak nyolc zenélő mosóport adok el, akkor is keresek 28 forintot, az is talált pénz. Azt már csak megkapom?

Előbb-utóbb. Egyrészt nem azonnal, másrészt nem feltétlenül készpénzben (hanem pl. utalványban), harmadrészt egy részét csak akkor, ha csoportot is építesz. És azt se feledd, hogy sem az eladás, sem a csoportépítés nincs ingyen.

Pont azt mondták, hogy itt kikerüljük a hagyományos reklámeszközöket, éppen ezért forradalmi és olcsó az értékesítés. Mégis fizetnem kell nekik?

Nem közvetlenül, de gondold végig: marha sokat kell telefonálnod, nyilvános helyekre beülni ismerősökkel beszélgetni, eljárni az előadásokra, és feláldozni a szabadidőd. Ezek mind pénzbe kerülnek, hosszabb távon akár százezrekbe.

Már miért kéne egy csomót telefonálnom? Van 300 ismerősöm, közülük kell 6-8 jó embert találni.

Na ez a legdurvább csúsztatások egyike. Az ismerőseid közül pont senkit nem érdekel majd a dolog, vagy ha igen, pláne nem lesz ügyes értékesítő. Halálra égeted magad a társaságban az ügynökös dumáddal, és ha bárkit felhívsz, egyből azt hiszik majd, hogy csak azért teszed, hogy eladj valamit. Így egyre több embert vonsz be, hátha találsz egy palimadarat.

Ne legyünk nagyravágyók, találok egy lelkes embert, aki szintén tovább építi az üzletet. Akkor most már dől a pénz?

Teljesen kizárt. A modern szisztémák külön figyelnek, hogy ilyen esetben ne legyél túlfizetve. Legalább két nagyon jó embert kell találnod.

Óhajod parancs, máris megvan a két ember. Viszont így az unokáim is jól járnak majd?

Ez egy másik félrevezető duma. Jogdíjról, nyugdíjról beszélnek, pedig mindegyik ilyen jövedelem csak akkor jár, ha a csoportod ténylegesen teljesít, azaz melózik, ami akkor van, ha te is melózol. A melóért pedig munkabér vagy osztalék jár, hol van ebben a nyugdíj?

Hagyjuk a jövő évszázadot, maradjunk a zabhegyező készletnél. Ha pikk-pakk eladok száz ilyet, akkor 100×27 forintom lesz, ezt ugye nem vonod kétségbe?

Tényleg, és hogy csinálod? Miért gondolod, hogy az eladáshoz szükséges tehetség és képzettség állampolgári jogon jár neked? Sajnos az egy konkrét személyiségtípus, aki rá tud érezni arra, hogy mi kell a másiknak, és tényleg fel tudja kelteni az érdeklődést. Ez már-már művészet, 3×2 délután alatt nem sajátítható el.

És mi van a kifizetéssel? Ugye megkapom a kis pénzemet, ha eljön az ideje?
A pénzedre akkor van garancia, ha az azt kezelő intézmény létező, utólérhető, számonkérhető, hatóságok által ellenőrzött, és szinte pénzintézeti garanciákkal rendelkezik. A legtöbb rendszer ehhez képest nem ilyen, így reklamálni sehol nem tudsz. Úgyhogy ha szerencséd van, tényleg kapsz majd egy kis pénzt.

A cég tutira megbízható, még saját weboldaluk és céges levélpapírjuk meg bélyegzőjük is van. És azért vannak az USA-ban, mert ez egy világbirodalom.

Amiket felsoroltál, minimális befektetéssel hetek alatt megoldató parasztvakítások. A világbirodalom meg általában Magyarországon kívül még néhány szomszédos államban működik.

De ugye akkor is jár a jutalék, ha csak lefoglalózom a terméket?

Pont ez az az elem, ami a legközelebb van a büntetett pilótajátékhoz. Itt ugyanis már szó nincs valódi termékekről, csak egy adatbázisban varázsolnak nagyokat, és persze max. annyit fizetnek ki, mint amennyit foglalóként befizettél. Tehát a tulaj mindig pénzénél van, neked viszont előbb-utóbb ki kell fizetned a teljes vételárat, esetleg teljesen fölösleges vagy eladhatatlan dolgok után.

De miért lenne fölösleges? A meggymag-kivonatos hajvégregeneráló terápia az egyetlen esély arra, hogy megéld a nyugdíjkorhatárt.

Ez is egy fontos elem az agymosásban. Kétféle terméket dobhatnak be a rendszerbe: a) hihetetlenül kurrens, csak náluk kapható, egyedülálló és megismételhetetlen b) maximálisan hétköznapi, tömegcikk, mindenki mindig mindenhol ilyet vásárol. Vagy legalábbis ezek valamelyikét állítják a cuccaikról.

Most megfogtalak: azt mondták, hogy ne hallgassak kívülállókra, mert ők úgyis csak rosszat akarnak nekem, és ha bármiben bizonytalan vagyok, csak a pártfogóimtól kérdezzek.

Szíved joga, viszont nekik minden kérdésedre begykorolt és frappáns válaszuk lesz. A cél ezzel a HIT erősítése. Annak idején a keresztényeket is üldözték ugyebár.

Miért van az, hogy a csúcson lévők marha jól keresnek?

Így állítják össze a játékszabályokat. Egy darabig fizetik a korai híveket, ez biztosítja a hitelességet. Mindez addig tart, amíg az új belépők befizetéseiből futja. Utána ők futnak, sajnos nem túl messze, a következő cégalapításig.

És végezetül: mindezek ellenére ajánlod kipróbálásra?

Ha képes vagy józanul, megfontoltan dönteni, és úgy látod, hogy tényleg van tudásod és tehetséged, valamint kapcsolatrendszered a dologhoz, akkor vesézd ki a legapróbb részletekig a rendszert, és ha még mindig lelkes vagy, akkor hajrá!